• Aluksi
    • Kansi
    • Julkaisun tiedot
    • Tiivistelmä — Abstract
    • Kiitokset
    • Sisällysluettelo
    • Videoluettelo
    • Tutkimusaineisto
    • Lähteet
  • Johdanto
    • 1 Johdanto
    • 1.1 Tanssihistoriallista taustaa
    • 1.2 Kiinnostus tutkimukseen
  • Alexander-tekniikka
    • 2 Alexander-tekniikka
    • 2.1 F. Matthias Alexander (1869–1955)
    • 2.2 Alexander-tekniikan peruskäsitteet
    • 2.3 Alexander-tekniikan käyttö arjessa ja tanssissa
  • Taiteelliset työt
    • 3 Taiteelliset työt
    • 3.1 Aava — astun tutkimukseen
    • 3.2 The Ridge — kokemus sovittajan ja tanssijan työstä
    • 3.3 Hetken koreografiaa — kaksiosainen prosessi
    • 3.4 Myrskyn ja myötätuulen terraario — tutkimuksia ajassa ja tilassa
  • Lopuksi
    • 4 Lopuksi
    • 4.1 Tutkimuskysymysten kautta syntyneitä oivalluksia
    • 4.2 Muutoksia koreografin asenteessani
    • 4.3 Tutkimusprosessin synnyttämiä vahvistuksia ja löydöksiä
    • 4.4 Yhteenveto ja tutkimuksen seurauksia: Drómos — liikkeen jälki

Soile Lahdenperä

Muutoksen tilassa – Alexander-tekniikka koreografisen prosessin osana

  • Aluksi
    • Kansi
    • Julkaisun tiedot
    • Tiivistelmä — Abstract
    • Kiitokset
    • Sisällysluettelo
    • Videoluettelo
    • Tutkimusaineisto
    • Lähteet
  • Johdanto
    • 1 Johdanto
    • 1.1 Tanssihistoriallista taustaa
    • 1.2 Kiinnostus tutkimukseen
  • Alexander-tekniikka
    • 2 Alexander-tekniikka
    • 2.1 F. Matthias Alexander (1869–1955)
    • 2.2 Alexander-tekniikan peruskäsitteet
    • 2.3 Alexander-tekniikan käyttö arjessa ja tanssissa
  • Taiteelliset työt
    • 3 Taiteelliset työt
    • 3.1 Aava — astun tutkimukseen
    • 3.2 The Ridge — kokemus sovittajan ja tanssijan työstä
    • 3.3 Hetken koreografiaa — kaksiosainen prosessi
    • 3.4 Myrskyn ja myötätuulen terraario — tutkimuksia ajassa ja tilassa
  • Lopuksi
    • 4 Lopuksi
    • 4.1 Tutkimuskysymysten kautta syntyneitä oivalluksia
    • 4.2 Muutoksia koreografin asenteessani
    • 4.3 Tutkimusprosessin synnyttämiä vahvistuksia ja löydöksiä
    • 4.4 Yhteenveto ja tutkimuksen seurauksia: Drómos — liikkeen jälki

(47)

Posted 21/11/2013 · Add Comment
« Back to Glossary Index

Oma käännökseni alkuperäistekstistä: ”It has opened an extra range of possibilities to create space for movement in the body and that has happened by experiencing that space, mainly during the one to one sessions.”

Tekstit joissa viitattu tähän teokseen
  • 3.4.2 Alexander-tekniikan käyttö Terraarion prosessissa
« Back to Glossary Index
 
  • © Teatterikorkeakoulu & Soile Lahdenperä
  • Acta Scenica 36 2013
  • URN:ISBN:978-952-6670-21-8