• Taiteellinen tutkimus kontakti-improvisaation arvoista somaesteettisen esityksen kehyksessä
  • Aluksi
    • Julkaisun tiedot
    • Kiitokset
    • Tiivistelmä — Abstract
    • Sisällysluettelo
    • Videoluettelo
    • Lähdeluettelo
  • 1
    Johdanto
    • 1.1
      Kiinnostuminen somaestetiikasta ja viitekehyksen tarkentuminen
    • 1.2
      Taiteellisen tutkijan asema: lajin ammattilaisena ja sisäpuolisena tarkkailijana tässä tutkimuksessa
    • 1.3
      Tälle tutkimukselle keskeisimmät aikaisemmat tutkimukset
    • 1.4
      Kirjallisen työn rakenne ja yhteenveto
  • 2
    Tutkimuskysymykset ja tutkimukselliset lähestymistavat 
    • 2.1
      Haastattelut ja tanssijoiden kirjoittamat tekstit kontakti-improvisaation arvojen jäsentäjinä
    • 2.2
      Taiteelliset työt kontakti-improvisaation arvojen kokemuksellisina jäsentäjinä
  • 3
    Teoreettis-filosofinen viitekehys
    • 3.1
      Kokemuksen elementtejä
    • 3.2
      Soman käsite
    • 3.3
      Somaestetiikka
    • 3.4
      Somaattinen läsnäolo
    • 3.5
      Somaesteettisen esityksen ominaisuuksia ja piirteitä
    • 3.6
      Representaation problematiikka somaesteettisen esityksen kehyksessä
  • 4
    Kontakti-improvisaation historiaa ja haastatteluiden myötä jäsentyneet arvot
    • 4.1
      Kontakti-improvisaation historiaa
    • 4.2
      Kontakti-improvisaation harjoittelusta ja käytänteistä
    • 4.3
      Haastatteluiden myötä jäsentyneet arvot
  • Taiteelliset työt
  • 5
    Round Robin Project ja kymmenen kontakti-improvisaation arvoa somaesteettisen esityksen kehyksessä sekä katseessa olemisen kokemus
    • 5.1
      Round Robin Project -teoksen kuvailua
    • 5.2
      Tanssijoiden kokemuksia
    • 5.3
      Katseessa olemisen kokemus, sallivuus ja improvisaatio
    • 5.4
      Round Robin Project -prosessin aikana nousseita havaintoja
  • 6
    Inner Landscape ja syventyminen aistimiseen, ei-tietämiseen ja katseessa olemisen kokemukseen intiimiin tilallisuuden kautta
    • 6.1
      Inner Landscape -teoksen kuvailua
    • 6.2
      Tanssijoiden kokemuksia
  • 7
    Spherical Space ja syventyminen kehälliseen tilaan, vauhtiin ja katseessa olemisen kokemukseen
    • 7.1
      Spherical Space -teoksen kuvailua
    • 7.2
      Tanssijoiden kokemuksia
  • 8
    Kokoavaa pohdintaa tutkimusprosessista
    • Glossary
    • Acta Scenica 53
    • Glossary

    (21)

    By sari On 12/03/2017 · Add Comment · In
    « Back to Glossary Index

    Deborah Hay tanssi Merce Cunninghamin tanssiryhmässä vuonna 1964.

    Tekstit joissa viitattu tähän teokseen
    • 6
      Inner Landscape ja syventyminen aistimiseen, ei-tietämiseen ja katseessa olemisen kokemukseen intiimiin tilallisuuden kautta
    « Back to Glossary Index
     
    53Acta Scenica2018
    Acta Scenica URN:ISBN:978-952-7218-31-0 © 2018 Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu & Mirva Mäkinen